Thursday 23 November 2006

感恩节请诸位听的歌~

Paranoid Android (机器人呓语)
■Radiohead,1997 UK

Please could you stop the noise,
能否请您停止噪音
I'm trying to get some rest
我正需要获得稍许的宁静
From all the unborn chicken voices in my head
无数只小鸡破壳而出的声音在我脑中嘤嘤作响
What's that?
那是什么?
What's that?
那是什么?

When I am king, you will be first against the wall
如果我是国王,你将第一个受到冷遇
With your opinion which is of no consequence at all
并将你所有的辩词全部否决
What's that?
什么?
What's that?
什么?

Ambition makes you look pretty ugly
野心使你看起来相当可憎
Kicking and squealing gucci little piggy
你是一只蹬腿并嗥叫的装嗲小猪
You don't remember
你不记得了
You don't remember
你不记得了
Why don't you remember my name anymore?
为什么你再也不记得我的名字了?
Off with his head, man
来人,砍他的头!
Off with his head, man
砍掉他的头!
Why don't you remember my name?
你为什么不记得我的名字?
I guess he does...
我还以为他是记得的…

ooooooohh...
俄… (ps:本人很喜欢接下来的这段solo)

Rain down, rain down
下雨,下雨
Come on rain down on me
来吧,雨!落在我的身上
From a great height
从最高处
From a great height... height...
从最高处… 高…
Rain down, rain down
下雨,下雨
Come on rain down on me
来吧,雨!落在我的身上
From a great height
从最高处
From a great height... height...
从最高处… 高…

That's it, sir
够了,先生
You're leaving
请您离开
The crackle of pigskin
那猪皮烤脆的声音
The dust and the screaming
那迷雾和尖啸声
The yuppies networking
年轻的城市专业工作者们聚集在一处

The panic, the vomit
那恐慌,那眩晕
The panic, the vomit
那恐慌,那眩晕

God loves his children, God loves his children, yeah!
主爱他的孩子,主爱他的孩子。

----------
点击这里欣赏,祝感恩节愉快。^_^

(歌词由hardMatrix翻译)

No comments: